söndag 25 maj 2008

Höst!

efter regn så .....
glassar i solen!



I veckan så var och kolla in det största köpcentrumet som jag någonsin skådat!!
...sträckte sig mellan 2 tunnelbanesttioner...
Där gick vi runt en dag. Inne i centrumet så hadde dom ställt upp en bilbana som vi körde .
Jag visa både chilenare och familj hur bilen skulle köras!! :)
sen gick vi till en stor spelhall och spela spel och åkte inomhus bergochdalbana.
På vägen hem så hitta Christin ett möbelvaruhus som vi tydligen var tvungna och kolla in..
så först köpmarknaden stolek störts (kista släng dig i ..)och sen möbelvaruhus..


familjelivet leker vidare.


:)


I fredags tog vi oss alla och hällsa på Christin på hennes praktik.
Först påmorgonen så var det lite ruggigt , men sen på dan så kom solen .. Efter regn så kommer sol..
När vi väl hadde lyckats hittat syrran så gick vi och tog oss en dricka i solen och vänta på att Christins lärar skulle släppa in oss på sjukhuset.
För inne på sjukhuset fick man inte vara om man inte hadde passerkort , eller som oss känner en läkare/lärare.
När lärarinnan väl släppt in oss så gick i till ett privat fick för läkare och dom som har privatsjukvård, och tog os kaffe och mackor. Det skulle tydligan va lite finare ... (tydligen rätt viktigt med hirarkin där...)
Det som "enda " om var fint var utsikten!!





en del av sjukhuset utifrån.





från insidan och ut över stan. st:cristobal i bakgrunden.




När det det klarnat upp efter regnet så blir det mycket renare luft så åkte vi linbanan upp på st: cristobal.Christim med sin höjdrädsla stanna kvar nere medans vi andra åkte upp och såg en vacker solnedgång .mer utsikt!!






om man kollar noga ser man en stor rovfågel.....









När vi kollat klart på allt det vackra så gick vi och tog oss en öl på en av feststråken vid Bauqedano.

pommes , competo och öl/läsk var precis vad vi behövde efter sjukhusbesök och utsiktsberg.


I lördag så tog jag ledigt från familjen . Medans dom gjorde sig ordning och åt frukost så avnjöt jag en Van Dan rulle .
När dom hadde åkt till stan så gjorde jag mig i ordning och åkte in till stan för att leta rätt på en fest jag hadde sett att det afficherats om. Så med tunnelbanekrtan i högsta hugg så börj jag trixa mig genom systemet. När jag hittat stationen och kommit upp så hitta jag inte platsen på kartan så jag gick runt lite men insåg att jag inte våga gå för stora svängar för det var ett rätt ruffigt område. så då tog jg mig hem.. och fick se slutet på en Sigal rulle!!
vilken filmfest!




I dag söndag (idag)så gick allt på halvfart .. så klockan blev rätt sent när vi väl åkte in till stan . Vi tog oss till en marknad vid santa lucia.Men det var ju söndag eftermiddag så det var inte så mycket som var öppet. det som fanns var det vanliga krimskramset.
När vi hadde avklarat det så gick vi och åt. På vägen till resturangen så mötte vi den chilenska "hasch rökar vänstern".

Legaliserings demo tror vi det var.


När vi avnjutigt en god söndagsmiddag så tog vi busen hem och åt oss lite tårta som johan köpt.
PS:Det blir mycket gott, men nu när christin inte har sin hund ,så får jag agera promenadvän.
Så nästan varge kväll så tar vi oss en ca 1 timmes prommenad . Vi går och snackar också kollar vi in alla granskapets hundar .
Förra veckan var det storm men christin fick ut mig endå!



Och som extra tränig kör jag lite styrketräning med melker. Så passa dig Mr power!;)

Inga kommentarer: