tisdag 20 maj 2008

Barnpassning, vilket mörker....

Igår så åkte Johan och jobba lite . När mamma&pappa är borta blir det ordning på torpet!!

Så jag blev väckt av två små , som kom upp lekte på mitt rum. Den tredje , hon tycker också om att ligga och dra sig som mig .
Efter att axel gått ner och böjat duka så gick jag ner och fixa frule åt dom. När vi skulle tända så insåg vi att stömmen var borta.
inte så konstigt när man ser hur deras elledninger är dragna .





Efter vi ätigt så bytte jag roll från bamba till lärare, eller pedagog som ungarna kallar det .
Satte ungarna att skriva medans jag tog hand om disken.
Det gjorde dom till lunch.(utan några som helst protester)
Var riktigt skönt när datorerna som annars brukar bli en källa till bråk inte funka.
Så det blev Uno spel istället, tills pappa kom hem ..
då blev det samma ljudnivå som vanligt..
Efter att vi fikade så åkte vi till ett köpcentrum med en stor spelhall. Där åkte vi bilar och annat skoj! (synd att jag glömde kameran)
Vi avslutade med att käka gott och åkte hem till chritin som vart i skolan hela dagen.

(Det var christin som tyckte jag skulle blogga om att hennes barn är så ducktiga när JAG är hemma med dom! ) ;)





1 kommentar:

Princess Apoolea sa...

klart att dom är duktiga när du är hemma med dom ;)
SAKNAR DEJ!!!!